کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید
نوشته شده توسط : تینا

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

دبی، یکی از مقصد های محبوب گردشگری است. اگر شما قصد دارید که تعطیلات امسال را به دبی سفر کنید، بهتر است قبل از سفر در مورد این شهر بیشتر تحقیق کنید. هر کشور دارای فرهنگ منحصر به فردی می باشد که باید و نباید هایی در آن تعریف شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد نباید های سفر به دبی صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید. 

از مردم محلی عکس نگیرید

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

بسیاری از گردشگران به دنبال سوژه های خاص برای عکاسی هستند. معمولا مردمان محلی و نوع پوشش آنها، برای توریست ها جذاب می باشد و دوست دارند از آنها عکس بگیرند. در سفر به دبی توجه داشته باشید که مردم دبی دوست ندارند از آنها عکس بگیرید. در واقع عکس گرفتن از مردم دبی بدون کسب اجازه در قوانین کلی کشور امارت متحده عربی یک جرم محسوب می شود. هم چنین مجازات این کار، شامل جریمه نقدی و زندان می باشد. تور کیش نوروز 98

 در دبی شایعه پراکنی نکنید

شایعه پراکنی چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی در دبی جرم محسوب می شود و شامل مجازات سنگینی از جمله زندان می باشد. طبق قانون دبی و کشور امارات، پخش کردن شایعات ممنوع است. دقت داشته باشید که اگر این کار را به صورت ناخواسته هم انجام دهید، باز هم عواقب بدی در انتظار شماست. 

در مکان های عمومی شئونات را بسیار رعایت کنید

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

یکی دیگر از نباید های سفر به دبی این است که شئونات را رعایت کنید. دبی یکی از مقصد های محبوب در بین زوج های جوان است که دوست دارند ماه عسل خود را در این شهر سپری کنند. اگر شما هم قصد دارید دبی را برای سفر ماه عسل خود انتخاب کنید، بهتر است در مکان عمومی زیاد عشق و علاقه ی خود را  نشان ندهید. قیمت تور کیش

دشنام به کلی ممنوع!

سعی کنید در دبی، مراقب صحبت کردن خود باشید. از به کار بردن کلمات زشت و فریب کارانه جدا خودداری کنید؛ زیرا این کار خلاف قانون دبی است و شامل جریمه نیز می شود.

 داروهایتان را بدون نسخه با خود به دبی نبرید

اگر طبق دستور پزشک باید به صورت روزانه دارو مصرف کنید، توصیه می کنیم در سفر خود به دبی، حتما نسخه ایی که دکتر برای شما تجویز کرده را به همراه داشته باشید. هم چنین نسخه شما باید به صورت انگلیسی و واضح باشد. توجه داشته باشید قبل از سفر، در مورد داروهایی که در دبی ممنوع هستند، تحقیق کنید تا بعدا برای شما مشکلی ساز نشود.

یادتان باشد که از برخی از ساختمان ها نمی توانید عکس بگیرید!

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

عکس گرفتن در دبی شامل چارچوپ خاصی است و شما نمی توانید از همه چیز عکس بگیرید. مثلا عکس گرفتن از ماشین تصادفی، تجهیزات و تاسیسیات حکومتی و یا حتی هواپیماهایی که متعلق به دبی هستند، ممنوع می باشد. بهتر است در سفر خود به دبی به دنبال سوژه هایی برای عکاسی باشید که برای شما دردسر ساز نباشد.

در دبی اجناس تقلبی نخرید‍!

در سفر به دبی، به هیچ وجه اجناس تقلبی خریداری نکنید. دبی دارای بازارهای سنتی زیادی می باشد و ممکن است اجناسی با برندهای معروف را در آنجا پیدا کنید که قیمت بسیار ارزانی دارند ولی پیشنهاد می کنیم سراغ این اجناس نروید؛ زیرا خرید جنس جعلی و خرید از مکان های غیر قانونی در دبی، ممکن است شما را به دردسری جدی بیاندازد. نرخ ویژه تور کیش

از دست چپتان استفاده نکنید

مردم دبی از دست چپ استفاده نمی کنند. در واقع در سراسر امارات متحده عربی استفاده کردن از دست چپ زیاد عرف نیست. در سفر خود به دبی بهتر است هنگام غذا خوردن از دست راست خود استفاده نمایید. هم چنین هرگز دست چپ خود را به سمت کسی نگیرید و با دست چپ، کسی را به جایی دعوت نکنید. البته اگر از دست چپ تان استفاده کردید، لازم نیست نگران باشید؛ زیرا هیچ جریمه و مجازاتی در انتظار شما نیست.

کفش های خود را به درون خانه نبرید

یکی دیگر از نبایدهای سفر به دبی این است که کفش های خود را به داخل خانه نبرید. در واقع خانه های عربی مانند خانه های ایرانی از فرش‌های زیبا و گرانی پوشیده شده اند و به همین دلیل راه رفتن با کفش روی چنین فرش ‌هایی کاملا خلاف فرهنگ و سنت عرب ‌ها است

جمعه ها را فقط استراحت کنید

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

روز جمعه، در دبی به معنای واقعی استراحت است. در روز جمعه تمام مراکز خرید تعطیل هستند. اگر قصد دارید در روز جمعه از جاذبه های توریستی دیدن کنید، بهتر است عصر این کار را انجام دهید.

در دبی لباس هایی با طراحی ساده بر تن کنید

آخرین توصیه در لیست نبایدهای سفر به دبی، این است که از لباس های ساده و پوشیده استفاده نمایید. بهتر است از پوشیدن لباس هایی که جلب توجه می کند، خودداری کنید و مانند مردم دبی لباس بپوشید.

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید,رزرو تور کیش,آفر تور کیش,تور کیش نوروز 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: